متریال با کیفیت ساعت های ساخت سوئیس را از اکثر برند های دیگر متمایز می کند.

ساعت سوئیسی یا ساعت ژاپنی؟

تاریخچه ی صنعت ساعت سازی بسیار جذاب است. در واقع همه چیز از سوئیس و در اوایل قرن شانزدهم آغاز شد. ژاپنی ها شکافی را در بین ساعت های لوکس ارزان قیمت شناسایی کردند که به دنبال کیفیت بود و توسط ساعت های گران قیمت سوئیس پشتیبانی نمی شد.

در بازی های المپیک تابستانی ۱۹۶۴ کمپانی سیکو مسئولیت ثبت رکوردها را به لحاظ زمانی بر عهده داشت و در همان زمان بود که کوارتز به عنوان یک تکنولوژی ساعت برای اولین بار معرفی شد.

در حالی که سوئیسی ها به ساخت ساعت های مکانیکی استثنایی ادامه می دادند، موتور ساعت مچی جدیدی به نام “کوارتز” جهان را فرا گرفت. کمپانی سیکو در ژاپن، اولین مدل تجاری ساعت مچی کوارتز به نام Astron را در سال ۱۹۶۹ به بازار عرضه کرد. موتور کوارتز در اوایل دهه ۱۹۸۰ تبدیل به تهدیدی برای صنعت ساعت سازی سوئیس و تقریبا به تعطیلی آن منجر شد.

در آن زمان رهبر آینده نگر گروه سواچ، نیکلاس هایک، دریافت که در آینده رقابت های دنیای ساعت بیشتر از هر چیزی در زمینه ی نوع موتور ساعت مچی خواهد بود.

پیشبینی او امروز محقق شده و در دنیای مدرن ساعت کمپانی ETA بزرگترین شرکت سازنده ی موتور ساعت در جهان است که موتور ساعت های مختلف را تامین می کند.

همتای ژاپنی ETA موتورهای Miyota متعلق به Citizen است. اگرچه موتورهای ژاپنی قیمت بسیار پایین تری دارند اما کاملاً دقیق و کارآمد هستند و روی اندازه های کوچک و مصرف کم انرژی کار می کنند.

موتور ساعت مچی

ویژگی های ساعت های سوئیسی

در سراسر جهان شهرت ساعت مچی های ساخت سوئیس بی نظیر است. دانش و تخصص، کیفیت بی عیب و نقص، زیبایی، نوآوری فنی و بسیاری موارد دیگر از ویژگی های آن هاست. نمی توان این واقعیت را انکار کرد که بدون شک بهترین ساعت ها سوئیسی هستند. با نگاه کردن به برند هایی مثل رولکس، الگنگس و … می توان فهمید سوئیس بهترین ساعت سازها را در جهان دارد و دارای یک تاریخچه طولانی در ساعت سازی است. ساعت ها باید شرایط خاص و دقیق داشته باشند تا بتوانند به عنوان ساخت سوئیس طبقه بندی شوند.

سوئیسی ها به دلیل مهارت ها و هنر ساعت سازی که اغلب ساعت های بسیار گران قیمت تولید می کنند، مشهور هستند. نوشته ساخت سوئیس لزوما به معنای ساخت صددرصد ساعت در سوئیس نیست. بلکه نشان دهنده این است که ساعت از استانداردهای با کیفیت بالا در قالب قانون علامت تجاری سوئیس برخوردار است و بدین ترتیب کیفیت بالا و عملکرد عالی آنها تضمین می شود. برای اینکه یک ساعت، سوئیسی در نظر گرفته شود، حداقل ۶۰٪ از هزینه های تولید باید در سوئیس حاصل شود. یکی از دلایل محبوبیت ساعت مچی برند های سوئیسی داشتن سابقه طولانی و تاریخچه غنی و استقامت آنهاست. سوئیس را می توان بلند پرواز ترین و مصمم ترین کشور در این زمینه دانست.

ساعتهای سوئیسی جذابیت جادویی برای بسیاری از افراد را دارد. آنها حاضرند هزینه زیادی بابت این ساعت ها بپردازند. اما چه چیزی باعث می شود ساعت های ساخت سوئیس تا این حد وسوسه بر انگیز باشند؟

کیفیت ساعت مچی سوئیسی

یکی از دلایل محبوبیت ساعت های سوئیسی کیفیت و دوام آنهاست. شما فقط یک ساعت سوئیسی نمی خرید تا بدانید ساعت چند است! ساعتهای ساخته شده سوئیس برای ماندگاری طراحی شده اند. ساعت مچی یک اکسسوری که برای مد خریداری شود نیست، یک ساعت خوب می تواند برای چندین نسل باقی بماند.

ویژگی موتورهای ساعت های مچی ساخت ژاپن و سوئیس

ویژگی موتور ساعت های مچی ساخت ژاپن و سوئیس

ژاپن:

مقرون به صرفه در برابر توانایی های بی شمار

بسیار دقیق و مهندسی شده

محکم و با دوام

مطمئن و کاربردی

سوئیس:

فینیشینگ یا پایان  بندی دقیق (نحوه سوار شدن اجزا در ساختمان ساعت)

قیمت بالا نسبت به ماهیت

دقت فراوان و بسیار زیاد

موتور اتوماتیک ساعت سوئیسی یا ساعت ژاپنی؟ کدام بهتر است؟

در حالی که ETA 2824 برجسته ترین موتور اتوماتیک سوئیس برای تولید کنندگان شخص ثالث است، موتورهای Seiko و Citizen نیز در کار خود تبحر کافی دارند.

نسل های قبلی موتورهای ژاپنی مانند Seiko 7S26 و Miyota 8215 قدرتمند بودند اما از دقت فوق العاده ای برخوردار نبودند. با این حال، موتورهای جدید ژاپنی قابلیت ها و ویژگی های خود را افزایش دادند.

موتور جدید ۶RXX از Seiko از نظر قابلیت اطمینان و ویژگی کاملاً قابل مقایسه با ۲۸۲۴ ETA است. حتی میوتا ۹۰۱۵ اگرچه دارای روتور پر سر و صدایی است اما گزینه های کارآمدی را ارائه می دهد.

موتورهای سوئیسی از قدرت ذخیره بهتری نسبت به موتورهای ژاپنی برخوردار هستند و به دفعات کوک و تنظیم کمتری نیاز دارند.

به طور خلاصه، موتورهای سوئیسی هنوز کمی قوی تر و کارآمدتر هستند. اما با محدود شدن عرضه ی موتورهای ETA به برندهای خارج از گروه توسط سواچ Swatch محبوبیت موتورهای سیکو و میوتا رو به افزایش است.

موتور های مکانیکی ژاپنی

 

ژاپن سابقه ی طولانی در ساعت سازی دارد و امروزه بخش زیادی از موتورهای مکانیکی جهان را تولید می کند. موتور ساعت مچی ژاپنی به دلیل قابلیت اطمینان و مقاومت بسیار مشهور هستند. تولیدکنندگان اصلی عبارتند از: سیکو، اورینت که متعلق به سیکو است، و میوتا (گروه سیتیزن).

در حالی که صنعت ساعت سازی سوئیس هنوز برای برخی از مدل های موتور ساعت مچی از مونتاژ دستی استفاده می کند، موتورهای ژاپنی بیشتر توسط یک خط مونتاژ ربات خودکار تولید می شود. این امکان باعث می شود که درجه ی خطای بسیار کمتری نسبت به چشم غیرمسلح وجود داشته باشد.

با توجه به ماهیت این روش مونتاژ، موتورهای ژاپنی اغلب ارزان تر از موتورهای سوئیسی هستند، اگر چه این به هیچ وجه به معنای کیفیت پایین نیست.

موتور های مکانیکی سوئیسی

موتور های مکانیکی سوئیسی

در میان تولیدکنندگان صنعتی، ما ETA ، Sellita و Soprod را داریم. شرکت هایی مانند Dubois-Dépraz ماژول هایی را تولید می کنند که به موتور های ETA اضافه می شوند.

همچنین تولیدکنندگان سطح بالایی وجود دارند که غالباً در سایه برندهای بزرگ باقی مانده و موتورهای سفارشی تولید می کنند. اینها شامل Concepto ، Chronode و La Joux-Perret است.

موتور های سوئیسی به دلایل مختلف توسط بسیاری از سازندگان ساعت و مجموعه ها بسیار مورد احترام هستند. پایان کار و بهبودسازی، جنبه ی مهمی از مکانیسم های سوئیسی است.

کدام  یک را انتخاب می کنید ساعت سوئیسی یا ساعت ژاپنی؟

در بیشتر موارد، تولیدکنندگان سوئیسی و ژاپنی موتورهای باکیفیت و قابل اطمینان تولید می کنند. از نظر صنعتی بودن موتور، می توانید تفاوت های دقیق بین یک مدل و مدل دیگر را مشاهده کنید.

یک موتور ETA بعد از سه روز حدود ۲۱ ثانیه سریع تر خواهد بود، در حالی که برای MIYOTA این تفاوت حدود ۶۰ ثانیه است؛ اما تفاوت اصلی در این نوع موتور، در کیفیت بهبود سازی و پایان کار است. از این نظر، موتورهای سوئیسی به طور معمول یک پله بالاتر هستند.

مقایسه ی موتورهای سوئیسی و ژاپنی با طیف گسترده ای از متغیرها در طراحی، تولید، مونتاژ، بهبودسازی و استایل امر دشواری است.

در نهایت، همه چیز به آنچه که به دنبال آن هستید بستگی دارد. در بین برندهای ژاپنی و برندهای سوئیسی، ساعت‌هایی با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه و اقتصادی وجود دارند که می‌توانند نیازهای شما را برآورده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

! اطلاع رسانی
توجه
توجه
! اطلاع رسانی
توجه
توجه