در این مقاله می خواهیم در مورد نحوه ی تمیز کردن و نگهداری بند چرمی و استیل ساعت مچی الگنگس نکاتی را بیان کنیم که اگر به ساعت عزیزتان علاقه دارید و می خواهید زمان بیشتری از بند ساعتتان استفاده کنید، بهتر است این نکات را در نظر بگیرید.

چگونگی تمیز کردن بند  ساعت مچی چرمی الگنگس

در میان متریالی که برای ساخت ساعت های مچی و به خصوص در بند ساعت مچی به کار می رود، چرم یکی از زیباترین و در عین حال حساس ترین موادی است که به ساعت جلا می دهد.

بند چرمی ساعت مچی

ساعت های بند چرمی زنانه و مردانه به دلیل ظاهری که ایجاد می کنند اکثرا هم در موقعیت های رسمی و هم در موقعیت های معمولی و با استایل کژوال قابل استفاده هستند بنابراین پتانسیل استفاده ی مداوم برای ساعت های مچی بند چرمی وجود دارد.

اما مانند هر وسیله ی دیگری، بند چرمی ساعت نیز نیاز به مراقبت و نگهداری ویژه دارد به خصوص که چرم اساساً ماده است که در برابر عواملی مانند رطوبت و دمای بالا حساسیت بالایی دارد. بنابراین برای عمر طولانی بند چرمی ساعت مچی بهتر است در نگهداری آن دقت و ظرافت بیشتری به خرج دهید.

چرم یک ماده منحصربه فرد است که برای نظافت آن به مراقبت های خاصی احتیاج است. استفاده ی مدام از ساعت بند چرمی و به طورکلی لباس چرمی معمولاً همراه با عرق و آلودگی همراه است و ازآنجاکه چرم در کل به رطوبت حساس است می تواند به مرورزمان باعث از بین رفتن بند چرمی ساعت شود.

این ماده همچنین به عناصر دیگری مانند نور مستقیم خورشید یا گرما حساس است و می تواند باعث ترک خوردگی شود. بنابراین اگر می خواهید بوی خوش چرم بند ساعتتان را همراه با ظاهر و درخشندگی آن را حفظ کنید بهتر است نکات زیر را برای تمیز کردن بند چرمی ساعت مچی خود رعایت کنید.

تمیز کردن بند چرمی ساعت مچی الگنگس

یکی از مهم ترین نکاتی که در عمر طولانی بند ساعت مچی تأثیر به سزایی دارد، نحوه ی درست تمیز کردن آن است. برای تمیز کردن بند چرمی ساعت از اینجا شروع کنید:

تمیز کردن ساعت مچی

بند ساعت را جدا کنید.

چرم را با یک پارچه ی خشک پاک کنید.

قبل از اینکه برای تمیز کردن بند چرمی ساعت از هر گونه مایع یا رطوبتی استفاده کنید ابتدا آن را با یک پارچه ی خشک تمیز کنید تا گرد و خاک روی آن زدوده شود. می توانید از یک دستمال میکروفایبر یا یک دستمال مخصوص تمیز کردن جواهرات استفاده کنید.

بند چرم را با شوینده بشویید.

می توانید برای شست و شوی بند چرمی ساعت از مقدار خیلی کمی مایع شوینده مثل صابون یا شامپو در صورتی که مواد تشکیل دهنده ی آن مضر نباشد، استفاده کنید.

باقیمانده ی شوینده را از روی بند ساعت تمیز کنید.

بگذارید بند ساعت خشک شود.

از نرم کننده چرم استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که حتماً از نرم کننده ی چرم مخصوص ساعت، لباس و جواهرات استفاده کنید چرا که نرم کننده های چرمی که برای مبلمان و اقلام صنعتی استفاده می شوند، برای تمیز کردن بند ساعت مچی مناسب نیستند.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که بند چرمی ساعت شما مستهلک شده یا به هر علتی قصد خرید ساعت مچی با بند چرمی را دارید می توانید بهترین ساعت های مچی را با مناسب ترین قیمت و معتبر ترین گارانتی های موجود خریداری نمایید.

عوامل مهم در نگهداری از بند استیل ساعت مچی الگنگس

بند استیل ساعت مچی

تا حد امکان سعی کنید که از ضربات ناشی مانند پرت شدن و افتادن ساعت بر روی سطوح سفت جلوگیری کنید، ورزش هایی مانند تنیس یا گلف یا دوییدن مشکلی برای ساعت به وجود نمی آید اما بعضی از ساعت ها به این نوع حرکت ها نیز حساس هستند.

عرق بدن

عرق بدن بر روی ساعت های ورزشی هیچ اثری ندارد اما در مورد ساعت های بند استیل و بند چرمی، عرق زیاد مخرب است و باید آن را پاک کنید.

عوامل شیمیایی عاملی مهم در نگهداری از بند استیل ساعت مچی

مواد شیمیایی از جمله گازها، جیوه و … ممکن است رنگ قاب، بدنه، بند و قسمت های فلزی ساعت را تغییر دهند از ساعت خود در مقابل عوامل ذکر شده محافظت کنید.

رنگ قاب یا بند ساعت مچی

برای رنگ کردن بدنه ساعت از دو تکنولوژی متفاوت با کیفیت های مختلف استفاده می شود. آبکاری و رنگ پی وی دی PVD برای ماندگاری بیشتر از برخورد مواد شیمیایی، مواد شوینده، عطر و ادکلن و کلیه حلالها دور نگهدارید و در صورت برخورد با این مواد با آب بشویید.

نحوه تمیز کردن بند استیل ساعت مچی

بندهای استیل یکی از مقاوم ترین انواع بند ساعت به حساب می آیند. شما با تمیز نگه داشتن بند ساعت خود میتوانید طول عمر آن را نیز افزایش دهید. برای تمیز کردن بند استیل ساعت مچی کافی است تا در ابتدا بند را از ساعت جدا کنید. اگر به راحتی و با دست جدا نمیشود، با استفاده از ابزار مخصوص این کار را انجام دهید.

در مرحله ی بعد در یک ظرف مقداری آب ریخته و با صابون مخلوط کنید. اضافه کردن مقدار کمی الکل میتواند کمک شایانی کند. اما از وایتکس به جای الکل استفاده نکنید. بند ساعت مچی را حدود نیم ساعت و در صورت خیلی آلوده بودن تا ۲ ساعت نیز می توانید در محلول قرار دهید. بعد با استفاده از یک مسواک نرم به آرامی بند را تمیز و در نهایت با یک دستمال نخی و باد گرم سشوار نسبت به تمیز کردن آن اقدام کنید.

ساعت الگنگس

روش  های مراقبت و نگهداری از بند ساعت مچی استیل الگنگس

زمانی که زنگ زدگی روی سطح قابل مشاهده است، مقداری شوینده خنثی بهمراه مقداری آب روی بند فلزی یا دستبند ها بکار ببرید. اگر شدت زنگ زدگی زیاد است، از مسواک استفاده کنید و زنگ زدگی هایی که در شکاف های بخش های بند فلزی یا دستبند است را از بین ببرید. اگر ساعت شما ضد آب نیست از پلاستیک بسته بندی آشپزخانه برای بستن قسمت اصلی یا همان بدنه ساعت استفاده کنید و قسمت های دیگر را کاملا بشویید. بعد از شستشو، حتما شکاف ها و سمت های دیگر بند یا دستبند را با دقت با حوله خشک کنید.

سطح استیل ضد زنگ توسط یک روکش اکسید پوشش داده شده، که به این معناست که تحت تماس مداوم با اکسیژن است و از سطح در برابر زنگ زدگی محافظت می‌کند. زمانی که ذخیره اکسیژن کم می شود، روکش اکسیدی از هم می پاشد و سطح به راحتی می تواند در معرض خوردگی و زنگ زدگی قرار بگیرد. بنابراین احتمال اینکه بند‌های استیل ضد زنگ نیز دچار زنگ زدگی یا پوسیدگی شوند، وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

! اطلاع رسانی
توجه
توجه
! اطلاع رسانی
توجه
توجه