اگر ساعتتان را با استایلی اشتباه ست کنید لوکس ترین ساعت هم ارزان به نظر می رسد. ست کردن ساعت و لباس از جمله مسائل مهمی است که هر فرد شیک پوشی باید به آن توجه کند.

انواع ساعت مچی زنانه و نحوه ست کردن آن با لباس

در دنیای امروز با وجود انواع مختلف اکسسوری، ساعت مچی هنوز محبوبیت خود را حفظ کرده است. همانطور که انواع مختلفی از ساعت مچی مردانه در بازار موجود است، به همان نسبت ساعت مچی زنانه نیز مورد توجه شرکت های ساعت سازی قرار گرفته است. وقتی خانم ها تصمیم میگیرند که ساعت بخرند، به طرح، سبک و رنگ آن تمرکز میکنند. چرا که این سه عامل، جزو موارد مهم در ست کردن ساعت مچی با لباس برای خانم ها است. انواع مختلفی از ساعت مچی زنانه وجود دارند که ممکن است عملکردشان نیز متفاوت باشند.

شناخت انواع ساعت مردانه و زنانه

ساعت رسمی

باریک، ساده و پیچیده، ساعت های رسمی به همراه صفحه نمایش سفید یا مشکی، بدون هیچ پیچیدگی (فیچر اضافی) و به همراه بند چرمی مشکی یا قهوه ای باریک رسمی ترین ساعت ها محسوب میگردد.

ساعت مچی مردانه

ساعت غواصی

این ساعت ها در ابتدا برای غواصان و کار در زیر آب ساخته شدند، این مدل ساعت ها ضد آب بوده، معمولا با بند استیل همراه هستند، دارای صفحه با سایز متوسط و قیافه کاملا برجسته و امکان خواندن شماره های راحت با درخشش در شب هستند. برخی مدل ها دارای نشانگر تقویم بوده و بسیاری مدل ها بدون هیچ گونه پیچیدگی اضافی و ساده هستند. این دسته از ساعت ها را می توان به نوعی ساعت کاملا رسمی بر شمرد.

ساعت مچی مردانه غواصی

 

ساعت زنانه و مردانه مچی اسپرت

ساعت هایی با سایز متوسط تا بزرگ، دارای صفحه با قابلیت خوانا بودن شماره ها، رنگهایی با کنتراست بالا و سیستم کرونوگراف هستند. این ساعت ها ممکن است دارای تقویم و یا پیچیدگی های بیشتری باشند. قاب آنها معمولا استیل یا تیتانیوم بوده و بند های استیل یا چرمی یا لاستیکی هستند.

ساعت مچی خلبانی

ساعت های خلبانی همانطور که از نامشان پیداست برای داخل کابین خلبان ها تعریف شده اند، قاب این ساعت ها مدیوم تا بزرگ بوده و دارای صفحه بزرگ ساده و شماره های خوانا هستند. عقربه های درخشان در شب، تاریخ و امکان نگهداری ساعت برای دو زمان مختلف از دیگر ویژگی های این ساعت ها می باشند. برخی اوقات این ساعت ها کرونوگراف بوده و بندها اغلب چرمی هستند. ساعت های خلبانی باید جی ام تی باشند.

ساعت مردانه خلبانی

ساعت های تکتیکال نظامی

طراحی این ساعت ها برگرفته از میان کانال های جنگ جهانی دوم است، ساعت های مچی نظامی ساعت هایی مقاوم، عملیاتی، ضد ضربه و ضد آب، بسیار دقیق و با استحکام هستند. در سایزهای کوچک تا متوسط ساخته شده و اغلب به همراه بندهای لاستیکی و یا برزنتی ارائه می گردند.

عددها به راحتی قابل خواندن حتی در شب بوده و برخی اوقات به همراه نشانگر تاریخ ارائه می شوند و هیچ پیچیدگی بیشتری ندارند. این ساعت ها در کنار بندهای ساعت ناتو تبدیل به ابزاری بی بدیل برای مصارف خاص خواهند شد.

نکات مهم برای ست کردن ساعت با لباس

۱. تناسب ست لباس و ساعت مچی شما با تیپ شما

اگرچه مدلهای مختلفی از ساعتهای مچی در بازار وجود دارد اما شما برای خوش تیپ شدن، نمی توانید هرکدام را که بخواهید استفاده کنید. شما به عنوان یک فرد خوش تیپ باید بدانید چه ساعتی برای چه موقعیتی مناسب است.

۲. ساعت مچی چرمی را با لباس چرمی ست کنید.

ساعتهای با بند قابل تعویض، گزینه ی بسیار خوبی برای ست لباس مردانه و ست لباس زنانه آن دسته از آقایان و خانمهایی است که کفشهای با رنگهای مختلفی دارند. البته لازم نیست که رنگ بند ساعت با رنگ کفشها یکی باشد، اما تناژ رنگشان باید به هم بخورد.

ـ هیچ وقت ساعت با بند مشکی را با کفش قهوه ای و یا برعکس با هم نپوشید.

ـ ساعتهای بند رابر (rubber) و پلاستیکی را تنها برای موقعیتهای اسپورت بپوشید.

ـ در ساعتهای آنالوگ، بند ساعت بهتر است از جنس چرم یا هم جنس با قاب ساعت باشد.

ـ ساعت بند چرمی با بافت زبر به همراه لباس جین بهتر ست می شوند. البته چنین ساعتی برای یک مهمانی رسمی مناسب نیست.

ـ یک بند چرم کلاسیک، انتخاب مناسبی است. اما انتخاب بندهای نقره ای یا طلایی زمانی مناسب است که با تیپ شما سنخیت داشته باشد.

۳. ساعت مچی فلزی را با فلز ست کنید.

جنس استفاده شده در قاب ساعت می تواند استیل، طلا، نقره، پلاتین و یا تیتانیوم باشد.

ساعتهای مچی فلزی اگر رزگلد باشند می توانند با یک سگک کمربند طلایی ست شوند، حال اگر ساعت مچی با قاب فلزی مشکی داشته باشید می توانید با رنگهای طلایی یا نقره ای ست کنید.

متعلقات دیگری که لازم است برای ست کردن تیپ خود به آنها توجه کنید عبارتند از دستبدها، سگک کفش، سگک روی پالتو و هر قطعه فلزی و تزیینی که روی لباس شماست.

یک ساعت طلاکاری شده، ترکیب بسیار مناسبی را با لباس و کفش خاکستری می سازد. هم چنین رنگ نقره ای با خاکستری، آبی و مشکی نیز ترکیب مناسبی می سازد.

۴. ساعتهای قدیمی و با ارزش شامل قوانین بالا نمی شوند.

ساعت مچی مردانه ست را چگونه انتخاب کنیم؟

۵. هنگامی که تردید دارید ساعتتان را با کفش هایتان ست کنید.

بند چرمی مشکی، رسمی تر از بند چرمی قهوه ای است و برای جلسات رسمی مناسب تر است.

کفشهای راحتی کاکل دار بدون بند، بیشتر برای لباس کاری اسپرت مناسب است.

اگر نمی توانید بین ساعت بند چرم مشکی و یا قهوه ای تصمیم بگیرید باید ببینید کفشتان چه رنگی است، مشکی یا قهوه ای. در اینصورت باید متناسب با رنگ کفشتان تصمیم بگیرید.

ساعت های نقره ای با کفش های مشکی، خاکستری یا آبی بهتر ست می شوند. ساعتهای طلایی هم با رنگهای قهوه ای، بژ، قهوه ای روشن و رنگهای دیگر متمایل به رنگ خاکی.

برای گرفتن بهترین تاثیر، ساعت مچی را متناسب با سایز خودتان تعیین کنید. ساعت مچی باید فراخور اندام شما نیز باشد. لاغر اندام‎ها باید ساعت مچی با قاب باریک را انتخاب کنند و افراد تنومندتر بهتر است ساعت های درشت تر را به دست کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

! اطلاع رسانی
توجه
توجه
! اطلاع رسانی
توجه
توجه