بند ساعت مچی از قطعات مهم و جذاب ساعت مچی است که می تواند در قالب طراحی های مختلف به شیوه های متنوعی مورد استفاده قرار گیرد.

آشنایی با انواع بند ساعت

در روزهایی که شیک پوشی به یکی از مهم ترین اصل های زندگی افراد بسیاری تبدیل شده است، استفاده از اکسسوری های مختلف بیش از پیش مورد استقبال واقع شده اند. در میان این اکسسوری ها ساعت های مچی و هوشمند توانسته اند درصد بیشتری از محبوبیت را به خود اختصاص دهند.

بی شک یکی از اصلی ترین اجزای ظاهری ساعت مچی، طرح بند آن است که در خرید ساعت یکی از فاکتور های مهم محسوب می گردد. استایل و شکل هر ساعت مچی وابسته به جنس بندی است که در آن بکار می رود. اکثر افراد به نام تجاری یا برند ساعت توجه بیشتری دارند اما نباید از این نکته غافل شد که ساعت از طریق بند آن به دست شما متصل می شود، پس باید از بهترین متریال ساخته شده باشد.

از آن جایی که مدتی پس از خرید ساعت های مچی و هوشمند احساس تکراری شدن آن ها برای کاربران آن ها به وجود می آید، کمپانی های تولید کننده به فکر ایجاد تنوعی تاثیرگذار افتادند که این تنوع منجر به تولید انواع بند ساعت هوشمند و مچی شد. با توجه به افزایش مدل ساعت های مچی و هوشمند به همین ترتیب تولید و عرضه انواع بند ساعت مچی و هوشمند هم مانند سایر اکسسوری های دیگر در بازار ترند شدند.

بند ساعت مچی

آشنایی با انواع بند ساعت مچی

خرید ساعت مچی با توجه به سبک طراحی و استایل خود از بندهای مختلفی استفاده می کنند. به طور کلی بندهای ساعت مچی را می توان در سه گروه بندهای چرمی و پارچه ای، بندهای فلزی و بندهای پلاستیکی دسته بندی کرد که هر کدام مدل های مختلف و ویژگی های خاص خود را دارند.

بند ساعت چرمی

بند ساعت چرمی به دلیل راحتی و تنوع در سبک و طرح های موجود از محبوب ترین و انتخاب ها و جزو گزینه های بهترین بند ساعت به شمار می رود. همانند مورد قبل، در مورد بند ساعت چرمی نیز سبک های مختلف، طیف انواع چرم، رنگ چرم و رنگ دوخت بند، سبب ایجاد تنوع بسیار بالایی شده است و با هر سبک و سیاقی یک بندی چرمی مناسب هم وجود دارد. این بند هم برای یک استایل کلاسیک و هم برای استایل های مدرن تر و روزمره انتخابی عالی محسوب می شود. تعدادی از محبوب ترین انواع این نوع بند به شرح زیر هستند:

  • بند چرمی معمولی
  • بند چرمی دوخته شده
  • بند چرم اگزاتیک یا دانه دار
  • بند چرمی دو طرفه

بند پارچه ای

بندهای پارچه ای در کنار بندهای چرم سال های زیادی هستند که مورد استفاده کاربران در سنین مختلف قرار گرفته اند. بندهای پارچه ای دارای مدل های مختلفی هستند. این روزها انواع بند ساعت مچی ساخته شده از جنس کنواس (Canvas) را در دسته بندهای پارچه ای مشاهده می کنیم. همچنین لازم به ذکر است که نام دیگر جنس کنواس، برزنتی است. تنوع رنگ، طراحی و مقاومت بالای بندهای کنواس یا همان برزنتی در برابر پارگی و پوسیدگی یکی از دلایل خرید این مدل بندها برای ساعت های مچی و در مواقع کمتری برای ساعت های هوشمند محسوب می شوند.

بند فلزی

شاید بتوان گفت که محبوب ترین بند ساعتی که طرفداران آن از هر سنی هستند، بندهای فلزی هستند. در میان انواع بند ساعت هوشمند، بندهای فلزی دارای کاربران بیشتری نسبت به سایر بندهای ساعت هستند.

بند ساعت مچی فلزی

بندهای فلزی از تنوع مدل، طراحی و رنگ بهره برده اند که هنگام خرید اکثر ساعت های هوشمند یا پس از خرید ساعت می توانید نسبت به انتخاب مدل مد نظر خود اقدام کنید. این بندها معمولا از جنس استیل هستند. این استیل ها دارای ضخامت، طراحی و آلیاژهای مختلفی هستند.

ساعت مچی با بند فلزی به دلیل ماندگاری و استقامت بیشتر و نوع ساختارشان کمتر امکان دارند که در طول استفاده از دست شخص باز شوند. در ساخت ساعت های بند فلزی از چند نوع استیل ضدزنگ استفاده می شود که تفاوتشان در ضدحساسیت بودن، انعطاف پذیری و مقاومت بدنه آنهاست.

بند طلا

فلز طلا به دلیل قیمت بالایی که دارد عموما در ساعت مچی های گرانقیمت و لوکس با موتورهای قوی سویسی استفاده می شود. بنابراین این نوع برای افراد متول مناسب است.

بند ناتو

ناتو نام یکی از انواع بندهای پارچه ‌ای است که این روزها توسط اکثر کاربران جوان برای ساعت ‌های هوشمند و مچی خریداری می ‌شود.

ساعت مچی با بند ناتو به دلیل دوام بالا، قیمت ارزان و سبک بودن در بین افراد خاص پسند به یک نوع بند ساعت رایج تبدیل شد.
یک مدل از این نوع بند با استفاده از چرم و مدل دیگر از ترکیب نایلون با پارچه ساخته می ‌شوند.

بند ساعت مچی سیلیکونی

بند سیلیکونی

ساعت مچی با بند سیلیکونی به دلیل مقاومت بالا و درجه حرارت پایین باعث احساس سبکی و راحتی برروی دست شما می شود.
نقطه ی قوت این نوع از بند ها این است که سازگار با محیط زیست هستند و گزینه ی مناسبی برای ورزشکاران حامی محیط زیست بشمار می آید.

بند پرلون

امروزه ساعت مچی با بند پرلون بسیار محبوب تر از سایر بند ها شده است. این بند تشکیل شده از یک نخ پلاستیکی بافته شده است که هیچ سوراخی روی آن برای پین وجود ندارد. ساعت مچی با بند پرلون به دلیل بافت سه بعدی بند آن، نمای زیبایی دارد و بستن آن به مچ بسیار راحت است.

پرلون بند ساعت
بند ساعت مچی

بند نایلونی یا بند پلاستیکی

اگر ساعت ضد آب دارید و ورزشکار حرفه ای رشته های آبی هستید، استفاده از بند نایلونی یا همان بند پلاستیکی یکی از بهترین پیشنهادهای ممکن برای شما می تواند باشد. اولین مشخصه بندهای نایلونی مقاومت بالای آن ها نسبت به سایر مدل ها در برابر آب است. در واقع به دلیل عدم جذب آب نسبت به مدل های چرم و پارچه ای، انتخاب بهتری برای ساعت های ضد آب محسوب می شوند. از دیگر مزایای خرید بند نایلونی می توان به راحت تمیز کردن آن در هر شرایطی اشاره کرد. امروزه نام بندهای نایلونی در میان انواع بند ساعت بیشتر به چشم می خورد.

بند صدفی

یکی از بهترین بندها برای ساعت ‎های شیک و مجلسی، بند صدفی است که برای ساعت های زنانه مورد استفاده قرار می گیرد. بندهای صدفی اغلبا حساس تر از سایر بندها هستند به همین دلیل عواملی مانند خش افتادن ممکن برای این بندها رخ بدهد. با اینکه بندهای صدفی دارای زیبایی ظاهری فراوانی هستند، اما موارد حساسیت های پوستی در این بندها دیده شده است.

بند حصیری

یکی از پرطرفدارترین و شکیل ترین بندهای ساعت ترند دنیا، بند حصیری است که در کنار صفحه ساعت های مچی و هوشمند خودنمایی می کند. بند حصیری اغلبا از جنس آلیاژ فلز یا گونه ای استیل است که در کنار وزن پایین از مقاومت خوبی بهره مند شده است. از شاخص ترین ویژگی بندهای حصیری، می توان به ضد آب بودن آن ها، وزن سبک مانند بند پارچه ای و سختی در برابر خط و خش مانند بند فلزی اشاره کرد.

سخن آخر

در روزهایی که تنوع بند ساعت در حال افزایش است، آشنایی با انواع بند ساعت باعث می‌شود تا کاربران پیش از اقدام به خرید از کارایی، دوام، مدل و سایر ویژگی‌های مدل مد نظر با خبر باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

! اطلاع رسانی
توجه
توجه
! اطلاع رسانی
توجه
توجه