با دانستن نکات مهم قبل از خرید ساعت هوشمند، می توانید ساعتی را تهیه کنید که از هر نظر توانایی رفع نیازهای شما را دارد. امروزه ساعت های هوشمند به عنوان یکی از محبوب ترین گجت های پوشیدنی در بازار به حساب می آیند که در این میان عده زیادی آن را همانند تلفن همراه، یک بخش جدانشدنی از خود می دانند. با آنکه هنوز هم افراد بسیاری هستند که ساعت را یک کالا لوکس می پندارند اما کاربران دنیای فناوری و تکنولوژی دیگر چنین تصوری ندارند.

ساعت هوشمند

نکات مهم در خرید ساعت هوشمند

برخی از مدل های ساعت مستقل از گوشی موبایل کار می کنند ولی بسیاری از آن ها به صورتی طراحی شده اند که عملکرد آن ها در گرو جفت شدن با یک گوشی هوشمند است.

از کاربران عادی گرفته تا کاربران حرفه ای، هنگام خرید گوشی هوشمند اطلاعات نسبی درباره مدل های مختلف و ویژگی های فنی آن ها دارند، اما وقتی بخواهند ساعت هوشمند بخرند، شاید در انتخاب مدل مناسب دچار سردرگمی شوند.

تقریبا تمام ساعت های هوشمندی که در بازار موجود هستند از نمایشگرهای LCD یا AMOLED رنگی بهره می برند که امکان تماشای تصاویر، اپلیکیشن ها و دیگر محتوا را به صورت شفاف در اختیار شما قرار می دهند.

این موضوع باعث کم شدن میزان شارژ دهی باتری دستگاه می شود ولی کمپانی های سازنده تلاش کرده اند با بهینه سازی های سخت افزاری و نرم افزاری کارایی دستگاه خود را بهبود بخشند.

از آنجایی که صفحه نمایش رنگی شارژ زیادی مصرف می کند، زمانی که با ساعت کار نکنید، نمایشگر دستگاه خاموش می شود. نمایشگرهای LCD، نسبت به نمونه ‌های OLED ضخامت بیشتری دارند.

نکات مهم در خرید ساعت هوشمند

برای خرید ساعت هوشمند به چند نکته مهم توجه کنید:

  1. تا مطمئن نشدید ساعت مورد نظر شما با گوشی هوشمندتان سازگاری دارد، اقدام به خرید آن نکنید.
  2. اگر به موضوعات سلامتی اهمیت می دهید، حتما ساعتی انتخاب کنید که به سنسور ضربان قلب و GPS مجهز شده باشد. از آن جایی که دستبندهای سلامتی طرفداران زیادی دارند، تولیدکنندگان ساعت های هوشمند نیز تصمیم گرفته اند چنین امکانی را در ساعت های هوشمند خود قرار دهند. برخی از ساعت های هوشمند بسته به نوع گوشی شما می توانند فعالیت های مربوط به سلامتی شما را رصد کنند. البته این گوشی ها باید حداقل از گام شمار بهره ببرند تا بتوانند تعداد قدم های شما را اعلام کنند. یادتان باشد استفاده دائمی از GPS باعث خالی شدن شارژ باتری می شود.
  3. اگر می خواهید از ساعت هوشمند خود برای فعالیت های جسمانی استفاده کنید، باید مدلی انتخاب کنید که علاوه بر ساعت، قابلیت سنجش تندرستی نیز داشته باشد.
  4. در کنار تمام ویژگی هایی که باید به آن ها توجه داشته باشید، پشتیبانی از زبان فارسی را نیز مد نظر داشته باشید. زیرا تنها در این صورت است که پیام های فارسی شما و یا پیام هایی که در شبکه های اجتماعی دریافت می کنید، قابلیت نمایش دادن را دارا هستند.
  5. حواس تان به طول عمر باتری و میزان شارژدهی آن باشد. ساعت های هوشمند هیبریدی که شباهت زیادی به ساعت های مچی آنالوگ دارند با اینکه به نمایشگر لمسی مجهز نیستند، باتری قوی تری دارند.
  6. هنگام خرید ساعت هوشمند حواستان باشد بند آن به راحتی بسته شود و قفل ساعت نیز عجیب و غریب نباشد. همچنین در صورت بروز هرگونه مشکلی، بتوانید به راحتی بند آن را پیدا کنید.
  7. اپلیکیشن های موجود برای یک ساعت هوشمند نیز عامل مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید، ولی اهمیت آن در حد سازگاری با دستگاه های مختلف، سبک طراحی و دیگر قابلیت ها نیست.

وجود چه ویژگی هایی می تواند ساعت هوشمند را کاربردی تر کند؟

با دانستن نکات مهم قبل از خرید ساعت، می توانید ساعتی را تهیه کنید که از هر نظر توانایی رفع نیازهای شما را دارد. اولین مورد این است که به میزان کیفیت ساخت ساعت توجه داشته باشید. این را بدانید که ساعت قرار است به صورت مداوم بر روی دستان شما قرار بگیرد. بنابراین باید کیفیت بالایی داشته باشد.

وجود چه ویژگی هایی می تواند ساعت هوشمند را کاربردی تر کند؟

دیگر این که یک ساعت بایستی در برابر گرد و غبار و ورود آب هم مقاومت خوبی از خود نشان دهد. در این صورت ساعت مورد نظر به مرور دچار آسیب های کمتری خواهد شد. متریال به کار رفته در ساخت ساعت بعضا از جنس تیتانیوم و یا آلومینیوم هستند. هریک ویژگی ها و خصوصیات مخصوص به خود را دارند. ساعت ها باید در برابر خط و خش و شکستگی مقاوم باشند.

هنگام شست و شوی دستان، ممکن است ساعت با کمی آب روبرو شود که اگر خاصیت ضد آبی نداشته باشد، مشکلات دیگری را به وجود می آورد و ساعت مورد نظر، پس از گذشت مدت زمانی اندک با خرابی روبرو خواهد شد. اگر از آن دسته افردی هستید که به شنا علاقه زیادی دارید، باید ساعتی را تهیه کنید که قابلیت ماندن در آب را داشته باشد.

همچنین ساعت باید قابلیت تعویض بند به راحتی را داشته باشد. به این معنا که بتوانید در صورت لزوم، بند آن را به راحتی تعویض کنید و از رنگ دیگر و یا حتی جنس دیگر بند بهره مند شوید. صفحه نمایش همیشه روشن هم از دیگر ویژگی های برخی از ساعت های هوشمند است که اگر فکر می کنید این ویژگی برای شما بهتر است، باید آن را مد نظر قرار دهید.

پیام های هشدار و یادآورها

هر ساعت هوشمند خوبی با یک تلنگر سریع روی مچ دست تان، شما را از تماس های ورودی، ایمیل های دریافتی و پیامک ها باخبر می کند و براساس می توانید تصمیم به پاسخگویی بگیرید. البته امکان مشاهده  پیام های مربوط به فیسبوک و توییتر نیز از طریق یکپارچه سازی با شبکه های اجتماعی فراهم شده است.

ساعت هوشمند

حتما مطمئن شوید که ساعت هوشمند مورد نظر امکان بررسی کامل جدیدترین پیام ها را دارد، حتی اگر آنها را به محض ورود ندیده باشید، ولی بتوانید بلافاصله از اول آنها را بررسی کنید. البته برخی از ساعت های هوشمند قابلیت سفارشی سازی بیشتری دارند.

عمر باتری و میزان شارژدهی ساعت هوشمند

یکی از مهمترین مواردی که باید هنگام خرید ساعت هوشمند در نظر داشته باشید طول عمر باتری و میزان شارژدهی آن است. بیشتر ساعت های هوشمندی که از نمایشگر رنگی بهره می برند بسته به نوع کاربری خود با هر بار شارژ بین یک تا دو روز به صورت مداوم کار می کنند.

بی شک ساعت هایی که به قابلیت برقراری تماس صوتی مجهز شده اند، نمی توانند شارژدهی زیادی داشته باشند. بسیاری از ساعت های هوشمند از سیستم شارژ بی سیم استفاده می کنند که عملکرد بسیار راحتی دارد.

دیگر نیازی نیست دستگاه خود را مستقیما به شارژر وصل کنید و به جای آن کافی است ساعت هوشمند را روی داک مخصوص قرار دهید.

قیمت ساعت هوشمند

بی تردید یکی از مهمترین موارد در تصمیم گیری شما برای خرید، قیمت ساعت هوشمند است. هنوز هم خیلی ها فکر می کنند ساعت هوشمند جزو لوازم الکترونیکی لوکس به شمار می رود و قیمت آنها معقول نیست. قیمت بیشتر ساعت های هوشمند به امکانات و مشخصات فنی آنها بستگی دارد.

ساعت هوشمند

سخن پایانی

حال با توجه به تمام موارد گفته شده اگر قصد خرید ساعت هوشمند دارید، بی شک این شما هستید که با توجه به میزان بودجه، سلیقه و نیازهای خود باید بهترین و مناسب ترین مدل را برای خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

! اطلاع رسانی
توجه
توجه
! اطلاع رسانی
توجه
توجه