گارانتی ساعت مچی در واقع شناسنامه آن ساعت بوده و کیفیت محصول خریداری شده را تضمین می‌کند و در هنگام خرید ساعت مچی باید به گارانتی و خدمات پس از فروش آن دقت کنید. 

اهمیت گارانتی ساعت

امروزه بازار ساعت‌ مچی های فیک و تقلبی در بازار ساعت مچی بسیار فراوان شده بطوری که تشخیص اصل بودن آن‌ها را دشوار کرده است؛ علاوه بر این فروشگاه‌ های زیادی هم وجود دارند که ساعت مچی اصل می‌ فروشند اما ضمانت‌ نامه و گارانتی معتبری برای ساعت مچی ارائه نمی‌ کنند.

لازم به ذکر است شرایط گارانتی ساعت می تواند شامل مواردی باشد که از آنها پشتیانی می شود همچنین مواردی که وجود گارانتی ساعت مچی را باطل می کند نیز قابل لحاظ هستند. شرط دیگری که بهتر است در گارانتی مشخص باشد مدت زمان شروع و خاتمه گارانتی است. 

گارانتی چیست؟

از گذشته در تمامی صنایع همواره تضمین کیفیت یکی از شاخص‌های اصلی در انتخاب کالا بوده است و رسم بازار چنین بوده که فروشندگان و تولید کنندگان ، خریداران را برای خرید اجناس و کالا هایشان متقاعد می‌کردند و کارایی و ویژگی‌ های محصول‌ شان را ارائه می‌ دادند. اما نکته اینجاست که چطور می‌ توان صحت حرف‌های تولید‌کننده و فروشنده را در مورد یک کالا تایید کرد؟ راه حل این مشکل را «جیمز آلن پارک» در سال ۱۷۸۶ میلادی ارائه کرد و امروزه سراسر جهان از این راه حل سود می‌برند: «تضمین اجناس تجار» که در حال حاضر تحت عنوان گارانتی از آن یاد می‌شود.

چنانچه فروشنده هنگام فروش ساعت مچی کیفیت و کارایی آن را گارانتی کند او در برابر همه‌ ی تعهداتش مسئول خواهد بود. بر اساس ضمانت‌ نامه یا کارت گارانتی فروشنده متعهد می‌شود که ساعت مچی مورد نظر شما چه از لحاظ ظاهری و چه از نظر فنی کامل و بی‌ نقص است. در نتیجه اگر ساعت شما کارایی لازم را نداشت و یا عیب پیدا کرد می‌توانید ساعت را برگردانده، پول خود را پس بگیرید و یا آن را با یک ساعت سالم عوض کنید.

اهمیت گارانتی ساعت مچی چیست؟

گارانتی یک امکان ضروری برای تضمین سلامت محصول است و به هر دو طرف، فروشنده و خریدار، این اطمینان خاطر را می دهد که خرید درست و سلامتی انجام شده است. برخی از فروشگاه‌ ها، علاوه بر ضمانت‌ نامه‌ های اصلی کالا، گارانتی‌ های دیگری نیز برای اجناس خود در نظر می‌گیرند.

وقتی که خریدار بر روی خرید یک ساعت معتبر سرمایه گذاری می کند، قصدش استفاده از آن ساعت برای سال های متمادی است، بنابراین تولیدکننده باید کیفیت ساعت تولیدی‌ اش را تضمین کرده و متعهد شود که در صورت بروز هرگونه ایرادی، خسارت و نقص ساعت را پوشش دهد. 

البته لازم به توضیح است که هر گارانتی معتبر نیست. فرض کنید شما از یک فروشگاه غیرمعتبر ساعت سیکو خریداری کرده‌ اید و فروشگاه مورد نظر جزو سرویس‌ دهندگان مجاز برند سیکو محسوب نمی‌شود. در این صورت زمانی که در طول دوره‌ ی گارانتی ساعت‌ تان به تعمیر احتیاج پیدا کند، تعمیرکننده‌ ی مورد نظر ممکن است نتواند قطعات اصل را جایگزین قطعات معیوب کند و اگر دوباره ساعت‌ تان به تعمیر احتیاج پیدا کند دیگر حتی تعمیرگاه‌ های مجاز هم نمی‌توانند به شما خدمات ارائه کنند؛ چرا که طبق مفاد گارانتی ساعت شما باز شده و قطعات غیر اصل در آن قرار گرفته است.

ساعت مچی

آشنایی با انواع گارانتی ساعت مچی

یک نوع از گارانتی ساعت مچی ، گارانتی تصریحی است که در آن تولیدکنندگان تعهداتشان را نسبت به خریدار شرح و تفصیل می دهند و به آن برگه کاغذ یا دفترچه کاغذ وارنتی گفته می شود. در این کاغذ یا دفترچه که در واقع سند ضمانت یا وارنتی محصول است، کمپانی سازنده تضمین می کند که ساعت کیفیت خوبی دارد و فاقد هر گونه عیب و نقص است و اگر ساعت در بازه زمانی معینی از کار افتاد و یا عیب و نقص پیدا کرد آن را به رایگان تعمیر و یا تعویض خواهند کرد.

نوع دیگری از گارانتی ساعت مچی ، گارانتی مادام العمر است که در این گارانتی، فروشنده به شما ضمانت می دهد که تا وقتی ساعت مچی در دست شماست و از آن استفاده می کنید مسئولیت خرابی و یا عدم کارایی آن را بر عهده می گیرد. اما اگر مالکیت ساعت مچی به شخص دیگری واگذار شود، در این صورت ساعت مچی از گارانتی خارج شده و دیگر مسئولیتی بر دوش فروشنده نخواهد بود.

این که مدت زمان گارانتی ساعت مچی چه مدت باشد و اینکه ساعت مچی خریداری شده ، شامل چه مواردی از گارانتی از جمله (شیشه، رنگ بدنه، موتور، ضد آب بودن و) را در بر می‌گیرد، به برند و نوع ساعتی که خریده اید و شرکت گارانتی کننده بستگی دارد.

به طور کلی گارانتی ساعت مچی اغلب شامل: عدم کارکرد صحیح ساعت، خرابی تقویم در ساعت های مجهز به تقویم، عدم حرکت صحیح عقربه ها، خرابی کورنوگراف در ساعت های مجهز به کورنوگراف و سایر شرایط است. اگر یک قطعه از ساعت تحت پوشش گارانتی باشد و در تاریخ استفاده از ضمانت باشد، ساعت تعمیر یا تعویض می شود.

در گارانتی تمامی ساعت ها یکسری قوانین وجود دارد که شامل گارانتی نمی شود، مانند: باتری ساعت، جعبه و بند ساعت، آسیب ناشی از عدم مراقبت، تصادف، ساییدگی، خراش، آسیب ناشی از آب، مگر آنکه ساعت مچی ویژگی مقاوم در برابر آب را داشته باشد و یا ضدضربه باشد. اگر ساعت شما به دلیل تصادف، سهل انگاری، سرویس غیر مجاز، و سایر عواملی که باعث آسیب به ساعت شود دچار مشکل شود، گارانتی فاقد اعتبار است. اما در صورتی که اشکال از کیفیت و کارکرد ساعت باشد، شرایط گارانتی معتبر است.

به طور مثال اگر ادعا شده که ساعت خریداری شده تان ضدآب و یا ضدضربه است، اگر در اثر افتادن ساعت در آب و یا ضربه ساعت تان آسیب دید گارانتی شامل محصول شما خواهد بود و در غیر این صورت اگر ساعت تان به خاطر افتادن در آب یا آسیب دیدگی و سایش و در مدت گارانتی خراب شد، گارانتی شامل محصولی که خریداری کرده اید نمی شود و برای تعمیرش باید هزینه پرداخت کنید.

هنگام خرید ساعت مچی الگنگس از شرکت بازرگانی امین گستر، گارانتی ساعت معتبر به شما ارائه می شود و شما می توانید در سایت این شرکت گارانتی را ثبت کنید و پس از ثبت، از خدمات پس از فروش و گارانتی بهره مند شوید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

! اطلاع رسانی
توجه
توجه
! اطلاع رسانی
توجه
توجه