ساعت مچی ست با استایل هر شخص، نقش بسزایی را ایفا می کند و خرید ساعت مچی زنانه یا مردانه مختص استایل شما، نیازمند آشنایی با انواع سبک ها در دنیای ساعت دارد. 

ما به شما در انتخاب ساعت مچی ست با استایل تان کمک می کنیم تا بدانید هدفتان چیست و قرار است آن ساعت در کدام استایل شما مورد استفاده قرار بگیرد. 

ساعت مچی ست

سه سبک در انتخاب ساعت مچی متناسب با مکانی که شخص قرار است در آن حضور داشته باشد، کاربرد دارد:

۳ سبک ساعت مچی

ساعت مچی کلاسیک

ساعت مچی ورزشی (اسپرت)

ساعت مچی فشن

ساعت مچی کلاسیک: 

این سبک از ساعت برای استایل روزانه و متناسب با لباس های ساده تر و نیمه رسمی تر کاربرد بیشتری دارد. ساعت های مچی کلاسیک صفحه آنالوگ با بندچرمی یا استیل دارند. رنگ بندی این مدل از ساعت نیز خنثی است.

ساعت مچی کلاسیک

ساعت مچی اسپرت:

زمانی که شما به ورزش می روید، قطعا به سراغ لباس های ورزشی می روید که در حین ورزش کردن موجب راحتی شما باشند. این موضوع در ساعت مچی های اسپرت هم وجود دارد.

ساعت مچی های اسپرت، با توجه به جنس به کار رفته در قسمت های مختلف ساعت، وزن سبک تری دارند و ویژگی هایی دارند که بتواند در زمان ورزش به کمک شما بیاید. ویژگی هایی مانند، زمان سنج، سرعت سنج، فشار سنج (برای کوهنوردان)، عمق سنج (برای غواصان)، کرنومتر و

ساعت مچی اسپرت

ساعت مچی فشن:

ساعت مچی های فشن، سبک متفاوت و خاص تری دارند. یک ساعت مچی زنانه فشن، معمولا با طراحی های ویژه، به کار گرفته شدن نگین در انواع قسمت ساعت، نوع طراحی بند بصورت دستبندی و شناخته می شود. و ساعت مچی مردانه فشن، معمولا با طراحی های خاص و ترکیب رنگ های گرم و متضاد شناخته می شوند.

قطعا این دسته از ساعت مچی ها، برای زمانی مناسب اند که شما میخواهید به یک قرار کاری مهم مراجعه کنید، یا قرار است به یک مهمانی بروید. در اینصورت توصیه ما به شما خرید ساعت مچی فشن مناسب با استایلتان است که به شما در درخشش بیشتر مابین دوستانتان کمک کند.

ساعت مچی فشن

جدا از سبک های ساعت مچی، نکات دیگری نیز وجود دارد که از جمله آن ها می توان به دانستن آلیاژ و مواد تشکیل دهنده ساعت، اندازه قاب و اشاره کرد.

انواع ساعت مچی

ساعت‌ های مچی دو دسته‌ی اصلی دارند که عبارتند از ساعت مچی آنالوگ و دیجیتال.

 

ساعت مچی‌ های دیجیتال نمایشگر ال‌‌ سی‌ دی یا ال‌ ای‌ دی دارند که ساعت را به فرم عدد نمایش می‌دهد و دسته‌ های آن‌ ها لاستیک یا پلاستیکی است. این مدل نوع ورزشی است که با تیپ اسپرت ست می‌ شود. درباره‌ ی ست کردن این مدل ساعت با لباس‌ هایتان نگران نباشید، تنها نکته‌ ای که باید در نظر بگیرید این است که آن‌ ها را با لباس‌ های رسمی نپوشید.

ما در ادامه روی ساعت‌ های آنالوگ تمرکز خواهیم کرد.

ساعت آنالوگ مردانه ۵ مدل هستند: 

ساعت Dress: با صفحه‌ی سفید ساده، شیک، ساده و پیچیده بدون هیچگونه قابلیت اضافه روی ساعت و بند چرمی مشکی باریک بسیار رسمی است. وجود خط نشان‌ ها، عدد های رومی یا حتی عدم وجود هیچ عددی جلوه‌ی زیبایی به صفحه‌ی ساعت می‌ بخشد.

ساعت Dive: این مدل ساعت در اصل برای غواصی زیر آب طراحی شده است و قابلیت مقاومت در عمق بالای آب را دارد. دسته‌ های آن فلزی بوده و صفحه‌ ای با اندازه‌ ی متوسط و خط نشان‌ها یا عددهای عربی برجسته و خوانا دارد. ساعت دایو اغلب شامل قابلیت نمایشگر تاریخ است.

ساعت Racing/Driving: اندازه‌ ی آن‌ ها متوسط تا بزرگ بوده، عدد های بزرگ عربی دارند و اغلب به رنگ روشن و متضاد هستند. این مدل از ساعت‌ ها شامل کورنوگراف و گاهی نمایش‌ دهنده‌ ی تاریخ است. قاب این ساعت از جنس استیل ضد زنگ بوده دسته‌ی آن فلزی یا چرمی است.

ساعت Pilot: این ساعت برای کابین خلبان ساخته شده است و اندازه‌ی متوسط تا بزرگ دارد. عددهای آن بسیار بزرگ، شفاف و خوانا هستند، دسته‌ های شب‌ نما، نمایشگر تاریخ و گاهی کورنوگراف جزو قابلیت‌ های دیگر آن به شمار می‌روند. دسته‌ ی این ساعت‌ ها اغلب از جنس چرم است.

ساعت Field: این مدل ساعت که از جنگ جهانی اول متولد شد، زمخت، کاربردی و چند منظوره بوده و برای انجام وظایف مناسب است. اندازه‌ ی آن‌ ها از کوچک تا متوسط بوده، دسته‌ی چرم یا برزنت داشته و صفحه‌ ی آن عددهای عربی خوانا دارد. نمایشگر تاریخ هم قابلیت دیگر آن‌ ها است.

ست کردن ساعت با میزان رسمی بودن لباس

کراوات مشکی/کراوات سفید: یک قرار رسمی، از زمان خارج است و باید به صورت کامل در موقعیت باشید. همانطور که گفته شد، یک ساعت dress ساده و کلاسیک با صفحه‌ی کوچک و مینیمال و دسته‌ ی سیاه چرمی برای اغلب افراد مناسب است.

لباس تجاری: برای لباس تجاری به دنبال استایل ساده کلاسیک ساعت طلایی و نقره‌ای با شماره‌های نازک و محدود یا بدون پیچیدگی باشید. یک ست کت‌و‌شلوار سنتی مشکی به خوبی با ساعت dress کلاسیک ست می‌شود. 

لباس شیک غیر رسمی: در این قسمت منظور پیراهن‌های دکمه‌ دار، خاکی، جین تیره، کت‌ های اسپرت (بدون کراوات)، کفش‌ های چرمی و انواع چیزهایی که در محل کار یا قرار غیر رسمی‌ تر می‌ پوشیم، است. در چنین شرایطی، ساعت‌ های دارای صفحه‌ی بزرگ و ساعت‌ هایی که قابلیت‌ های بیشتری دارند مناسب هستند و با وجود اینکه این نوع لباس‌ها می‌ توانند با همه‌ ی انواع ساعت‌ هایی که در بالا معرفی کردیم، ست شوند، بهترین ساعت‌ ها برای استفاده‌ ی همراه آن‌ها pilot racing یا field هستند.

لباس غیر رسمی: همه‌ی انواع ساعت‌ ها با غیر رسمی‌ ترین لباس‌ ها مانند شلوار جین و تیشرت یقه‌دار ست می‌شوند. در صورتی که می‌خواهید فعالیت ورزشی داشته باشید، باید از ساعتی مانند مدل field که ضربان‌ شمار دارد است استفاده کنید.

شرکت بازرگانی امین گستر ساعت به عنوان نماینده انحصاری ساعت الگنگس در ایران فعالیت می کند. این شرکت با توجه به اهمیت مقوله زمان از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را در این زمینه آغاز نموده و واردات ساعت الگنگس (الگانس) را از کشور کره جنوبی تحت لیسانس سوییس شروع کرده است. 

برای خرید ساعت مچی ست، انواع ساعت های ست الگنگس زنانه و مردانه کلاسیک، کرنوگراف، اتوماتیک و تک اتومات با تکنولوژی روز دنیا به یکی از نمایندگی‌های امین گستر که در سراسر کشور فعالیت می کنند، مراجعه کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

! اطلاع رسانی
توجه
توجه
! اطلاع رسانی
توجه
توجه