با داشتن بهترین ساعت‌ ورزشی از تعداد گام های خود توسط گام شمار مطلع شوید و برای مسیر‌یابی بهتر از GPS این ساعت بهره ببرید. از مهم ترین ویژگی های ساعت‌ ورزشی می توان به ضد آب بودن آن‌ اشاره نمود. اهمیتی ندارد که رشته ورزشی‌ که در آن فعالیت می کنید با آب در ارتباط است یا نه. چرا که رطوبت ناشی از تعریق باعث ایجاد اختلال در عملکرد و کاهش عمر ساعت ورزشی نمی شود.

ساعت ورزشی چیزی فراتر از نمایش زمان را انجام می دهد. ساعت هایی که امروزه طراحی و ساخته شده، هوشمند تر، با دوام تر، و شیک تر از گذشته هستند. این ساعت مچی، نه تنها فعالیت های روزانه شما را ردیابی، و ضربان قلب شما را کنترل می کنند، بلکه مجهز به راهنما هستند. خواب شما را کنترل می کنند و دارای GPS هستند. نسخه های پیشرفته ساعت های ورزشی، برای ورزش های شدید و سخت طراحی شده است و دارای قطب نما، فشار سنج، ارتفاع سنج هستند.

ساعت شنا

قبل از خرید، کمی ‌جستجو به شما کمک می‌کند در مورد چگونگی استفاده واقعی از این نوع ساعت مچی فکر کنید.

آیا برای شمارش دورها به یک ساعت ضد آب ساده نیاز دارید یا یک ساعت پیشرفته ورزشی مورد نظر شماست؟

آیا شما یک دستگاه ورزشی و شنا محور می خواهید که بیشتر روی تمرینات استخر شما تمرکز کند یا یک ساعت همه کاره باشد که بتواند داده های مربوط به ورزش های مختلف را ردیابی کند و هنگام انجام ورزش‌های دیگری هم مفید باشد؟

ساعت ضد آب

یک ساعت ورزشی معمولاً مسافت و سرعت شنای شما را ردیابی می‌کند، در حالی که ساده ترین ساعت های مخصوص شنا می توانند کارهای بیشتری مثل شمارش ضربات، ردیابی سرعت و مسافت را انجام می دهند.

ساعت های ضد آب مخصوص شنا، دارای عملکردهایی مانند گزینه‌های شمارش دور هستند. اما ساعت‌های GPS و Multisport بیشتر برای اندازه گیری مسافت کلی شناگر بر حسب مایل یا کیلومتر طراحی شده‌اند.

ساعت های ضد آب

طراحی ساعت ضد آب

علاوه بر ضد آب بودن ساعت ها، نکته دیگری که باید دقت کنید طراحی آن است. سعی کنید ساعت هایی را انتخاب کنید که از لحاظ طراحی بسیار عالی باشند. ساعت های قدیمی، مورد قبول جوانان نیست.

برخی ساعت ‌های شنا مدرن هستند و برخی کلاسیک. برخی شناگران صفحات کلاسیک با اعداد بزرگ را می پسندند، برخی دیگر ترجیح می دهند اپل واچ خود را روی حالت مرطوب تنظیم کرده و به دل آب بزنند.

انتخاب سبک و مدل ساعت کاملا سلیقه ای است و امکاناتی که هر ساعت ارائه می کند، متفاوت است.

توجه کنید که ساعت های هوشمند مخصوص شنا در پشت قاب خود دارای واشر هستند. در واقع می توان گفت واشرها اهمیت بسیار زیادی در ساعت های ضد آب مخصوص شنا دارند.

این نکته مهم را در نظر داشته باشید به هیچ عنوان واشر ساعت را در برابر گرما و حرارت قرار ندهید. چرا که با انجام این کار بدون شک مقاومت ساعت از بین خواهد رفت. به طور کلی می توان گفت در هنگام خرید ساعت هوشمند مخصوص شنا حتما از میزان مقاومت ضد آب بودن ساعت اطمینان داشته باشید.

برند ساعت ورزشی و شنا

نکته مهم دیگر در انتخاب برند هست. پیشنهاد ما خرید و انتخاب از برند هایی هست که بسیار معروف هستند. زیرا خرید از برندهای جدید و مخصوصاً چینی گزینه خوبی برای انتخاب یک ساعت ضد آب که مخصوص شنا و ورزشکاران این رشته باشد، نخواهد بود.

برند ساعت های مخصوص شنا و ورزشکاران

دلیل آن مقاومت کم آنها در برابر آب است. شما بعد از مدت کمی متوجه خواهید شد که ساعت شما دیگر آن مقاومت را ندارد. در حالی که برندهای معروف انتظارات را تا حد بسیار زیادی برآورده می کنند.

مقاومت و جنس بدنه ساعت ضدآب

مقاومت و جنس بدنه ساعت ضد آب

بهتر است از ساعت هایی استفاده کنید که جنس بدنه آنها هم مقاوم باشد. زیرا در حال شنا کردن و استفاده از آن در استخر، ممکن است دچار صدمه شود. در این صورت اگر یک ساعت ظریف با بدنه ضعیف باشد، مطمئناً صدمه کوچکی خواهد دید.

در این صورت با یک صدمه کوچک به احتمال بسیار زیاد، دیگر قابلیت ضد آب بودن آن از بین خواهد رفت. پیشنهاد می‌کنیم حتماً از ساعت‌ هایی خرید کنید که بدنه محکمی خواهند داشت.

مقاومت انواع ساعت ضد آب در کاتالوگ و بسته بندی ساعت های برند درج می شود، با این حال، این شما هستید که باید تشخیص دهید قرار است در چه عمقی چه فشاری به ساعت وارد کنید و با توجه به نوع استفاده، ساعت مناسب را انتخاب کنید.

مشخص است ساعتی که برای عمق ۵ متر ساخته شده در اعماق بیشتر پاسخگوی نیاز شما نخواهد بود.
همان‌طور که پیشتر نیز اشاره شد اینکه شما یک شناگر حرفه ای هستید یا آماتور و اینکه در استخر شنا می کنید یا در آب های آزاد، در انتخاب ساعت ضد آب موثر است.

انواع ساعت های شنا، بسته به برند، قیمت و خدماتی که ارائه می دهند، مجهز به ردیاب برای پیگیری سکته، ضربان قلب و سلامت شناگر هستند، همچنین می توانند مسافت را بسنجند و زمان را برای شما نگه دارند. با توجه به حساسیت موقعیت و نیازی که دارید می‌توانید ساعت مورد نظرتان را انتخاب کنید.

انواع ساعت‌ های ضد آب

در زیر انواع درجه مقاومت ساعت های ضد آب را به شما معرفی کرده ایم. این را هم به یاد داشته باشید که هر ۱۰ متر برابر با ۱ بار یا ۱ اتمسفر فشار هوا است.

ساعت ضد آب Water Resistance

بدین معنی است که ساعت در حد معمولی (پاشیدن آب به دست – برف و باران و..) ضد آب است و بیش از این باعث نفوذ آب در آن می شود. مقاومت در برابر آب تا ۵۰ متر (استفاده عادی و معمولی آب). این گزینه برای شناگران پیشنهاد نمی شود.

ساعت ضد آب

ساعت ضد آب Waterproof

ضد آب و از ۵۰ متر به بالا که برای استفاده کاربردی تر مناسب هست. اما باز هم مناسب برای شنا نیست.

ساعت ضد آب ۳۰m wr

۳۰ متر و یا ۳ بار اگر این اصطلاح را در ساعت دیدید به معنی اینکه ساعت نسبتاً در برابر آب مقاوم تر از مدل های معمولی است و اگر هنگام شستشوی دست، در مجاورت آب قرار گیرد مشکلی نخواهد داشت. همچنان این نوع مدل های ساعت برای شنا مناسب نیست.

ساعت ضد آب

ساعت ضد آب ۵۰m wr

گرچه این مدل از ساعت ها جزو ساعت های ضد آب هستند. ولی برای استخر و دریا اصلاً توصیه نمی شود. فقط برای شنا کردن در آب های کم عمق مناسب هستند.

ساعت ضد آب ۵۰m wr

گرچه این مدل از ساعت ها جزو ساعت های ضد آب هستند. ولی برای استخر و دریا اصلاً توصیه نمی شود. فقط برای شنا کردن در آب های کم عمق مناسب هستند.

انواع ساعت ورزشی و ساعت شنا

ساعت ضد آب ۲۰۰m wr

از این مدل ساعت ها می توان برای غواصی تا عمق کم و شیرجه استفاده کرد.

ساعت ضد آب ۳۰۰m wr

یکی از بهترین گزینه ها و شاید بهترین مورد برای استفاده در آب هستند. برای غواصی شناگران و افرادی که ورزش های آبی با عمق زیاد می کنند بهترین گزینه هستند.

ساعت مچی غواصی

سخن پایانی

برای رسیدن به اهداف مورد نظر خود در ورزش و شنا بدون شک به یک ساعت هوشمند ورزشی نیاز دارید. با استفاده از ساعت های هوشمند می توانید میزان سرعت، تعداد ضربه ها، طول و.. را به خوبی بررسی نمایید تا بتوانید به نتایج دلخواه خود در هنگام ورزش برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

! اطلاع رسانی
توجه
توجه
! اطلاع رسانی
توجه
توجه